Використання блокноту OneNote в роботі класного керівника
Автор: вчитель інформатики Уманець Валентина Омелянівна
Сьогодні звідусіль чуємо про впровадження новітніх технологій у всіх сферах життя людини. Дійсно, технології стрімко розвиваються, тому школа не повинна залишатись осторонь.
В історії розвитку освіти періодично виникали ситуації, коли життя висувало свої вимоги до майбутніх членів суспільства, а школа на якомусь етапі не встигала за цими вимогами. Сьогодні ми спостерігаємо подібну ситуацію.
Рис.1 Сучасна освітаЯкщо залишати все без змін, чи зможемо розраховувати на успішність та конкурентноспроможність наших випускників в майбутньому? Освіта не задовольняє вимогам суспільства. Саме тому ми повинні бути готовими до змін. Безумовно це вимагає безперервної роботи, в першу чергу над собою.
В 2013 році мені довелось вперше познайомитись зOffice 365та стати учасником Всеукраїнськомго проекту «Хмарні сервіси в освіті». Як всі вчителі я теж десь консервативна і перше враження: «більше налякав, ніж зацікавив». Але, все ж таки, з’явилось бажання розібратися з цим питанням. Намагаючись не втрачати жодної можливості дізнатися щось нове, я відвідувала різноманітні семінари, тренінги, конференції. Це давало колосальний досвід і нове коло спілкування. В один прекрасний момент зрозуміла, що завдяки Всеукраїнському проекту «Хмарні сервіси в освіті» можу напряму спілкуватися та обмінюватись досвідом з таким особистостями, які тільки рік тому здавалися недосяжними.
Мене вразила можливість доступу до своїх документів збережених наOneDriveз будь-якого гаджету. Єдина умова – доступ до інтернету. Зрозуміло – добре мати свої документи під рукою, але з часом їх кількість настільки збільшується , що важко швидко знайти те що потрібно.
Рис.2 Ієрархія тек на персональному OneDriveОскільки я вчитель інформатики то в першу чергу почала використовувати застосовуватиOffice 365на уроках. Як показала практика, учні 5-7 класів позитивно і природньо сприймають роботу в хмарно-орієнтованому навчальному середовищі, в порівнянні з учнями старшої ланки. Тому для старшокласників робота зOffice 365 носила більше ознайомлювальний характер. Учні ж 5-7 класів із задоволенням сприймають середовищеOffice 365і вільно себе в ньому почувають. Дуже зручно використовувати такий ресурс, як блокнотOneNote для класу. Особливо зручним є те що в одному блокноті окремо взятого класу можуть працювати вчителі різних предметів. Учні мають доступ до всіх матеріалів розміщених в так званій бібліотеці, при цьому можуть переглядати , а свої завдання виконувати в своєму віртуальному просторі-зошиті.
НаРис.3таРис.4можна побачити як виглядає онлайн версіяOneNote для класурозділБібліотека вмістуде є можливість надавати навчальні матеріали різним вчителям-предметникам. Учні мають доступ до навчальних матеріалів, але не мають можливості вносити зміни. Всі виконанні завдання учні розміщують в своємуПерсональному розділі Рис.4.
Рис.3 «Бібліотека вмісту» перелік уроківРис.4 «Бібліотека вмісту», матеріали урокуРис.4 Персональні розділи учнівЗвичайно коли пропонувала деяким своїм колегам, не інформатикам, спробувати використовуватиOffice 365чула у відповідь: «Ну ти ж інформатик, а ми це не зможем». Тому, ставши класним керівником вирішила застосувати все, що знаю в роботі класного керівника.
Життя учня це не тільки уроки і домашні завдання, а й позаурочна робота в школі, відвідування найрізноманітніших гуртків, спортивних секцій. Одним із завдань виховного процесу є налагодження між дітьми дружніх стосунків. Необхідно було допомогти дітям налагодити спілкування за межами школи. Наприклад, потрібно обговорити участь класу в якомусь шкільному заході, а після уроків залишатись немає можливості, так як у кожного вже розписані заняття в музичній, художній школі, спортивній секції. Звичайно діти знаходять способи спілкування в соціальних мережах «Вконтакте», «Одноклассники». Але чи можемо ми на 100% бути впевненими в інтернет-безпеці дітей в не захищених соціальних мережах. Звичайно ні. А безпека дітей – це пріоритет №1 який необхідно враховувати, як в повсякденному житті, так і в інтернеті. Тому для налагодження виховної роботи я створила блокнотOneNote «5Б шкільне життя в позаурочний час»запропонувавши дітям спільно заповнювати розділи та сторінки блокноту.Рис.5.
Рис.5 OneNotе Оnline «5Б шкільне життя в позаурочний час»Рис.6 Персональні сторінки учнів в OneNotе ОnlineУчні швидко долучились до наповнення блокноту і навіть запропонували свої розділи які для них цікаві. Наприклад створили розділ в якому почали розміщувати свої розповіді і фотографії з подорожей на канікулах. Кожен учень створив власну сторінку(Рис.6)на якій розмістив інформацію про свої захоплення та досягнення, гуртки , секції, участь в концертах, змаганнях. Важливо що в блокнотіOneNoteмаючи спільний доступ є можливість переглядати та редагувати всі розділи та сторінки. Це дає можливість дітям познайомитись з досягненнями своїх однокласників. А мені, як класному керівнику –краще зрозуміти кожну дитину. Ще важливий момент, що діти маючи змогу переглядати всі розділи і сторінки, вчаться поважати і не псувати чужу роботу. Таким чином етика спілкування в повсякденному житті діє і в інтернет спілкуванні. А це дуже важливо.
У кожного накопичилась велика кількість фотографій з різних шкільних і позашкільних заходів, тому вирішили створити класну фототеку яку наповнюємо всі разом. Фототека розміщується на віртуальному диску OneDrive. Діти можуть швидко знайти фототеку через посилання в блокноті яке розміщене в розділі «Візитка» на сторінці «Наша фототека».(Рис.7)
Рис.7 Фототека на OneDriveРис.8 Відеоканал в Office365Також в блокноті розмістили посилання на «Наш відеоканал»(Рис.8)
де розміщені відео з життя класу. Блокнот дає можливість зручно розмістити всі необхідні матеріали. Це можуть бути як посилання так і відео- фото- файли і власне самі картинки чи фотографії. Дуже важливим є те що блокнот можна синхронізувати з комп’ютером, планшетом чи смартфоном. Це дає можливість переглядати і наповнювати зміст блокноту в режимі оф-лайн, без доступу до інтернету. А як тільки пристрій отримує доступ до інтернету – блокнот синхронізується автоматично, і всі внесені зміни відображаються і в он-лайн режимі.
Діти вчаться використовувати свої власні гаджети для навчання, а не тільки для ігор і розваг. Ще одним із надзвичайно важливих аспектів є виховання у дітей саме інформаційної культури. Що є важливим в сучасному інформаційному суспільстві. І освоївши використання хмарного середовища діти отримують навички використання новітніх технологій для власного розвитку і конкурентності в майбутньому. А вчителі – можливість саморозвитку і налагодження комунікації між вчителем і конкретним учнем, між учнями , між вчителями.
ВикористовуючиOffice 365ми отримуємо потужні інструменти які дають можливість вирішувати ряд проблем в організації навчального і виховного процесів. Дають можливість навчити наших вихованців, і дати їм можливість бути конкуренто-спроможними в сучасному світі.
ДЕТАЛІ.....
Коментарi